Yaz gelmeden ideal kiloya varmak için 10 teklif

Dinç kilo vermenin yolu, bilirkişi kontrolünde içten yaşam biçimi değişikliklerinden geçiyor. Uz. Dr. Istek Kaplan, nebati zayıflama ilaçlarının zararlarını ve daimi kilo kontrolü için yapılması gerekenleri anlattı

Zayıflama ürünlerinin bitki içerikli olması zararsız oldukları anlamına gelmiyor

Şişmanlık, bilhassa gelişmekte olan ülkelerde ve Batı toplumlarında jurnal yaşam tarzı, besin alışkanlıkları ve fiziki aktivitenin azlığı sebebiyle artan bir şekilde yaygınlaşan manâlı bir afiyet sorunudur. Son yıllarda böylece fazla birey, perhiz ve çalışma yapmadan bir lahza önce kilo saptamak nedeniyle çeşitli ilaç, bitki ve nebati ürünler kullanmaktadır.

Toplumda nebati ürünlerin zararsız olduğuna dair yanlış bir inanış bulunmaktadır. Bütün bu ürünlere internet üzerinden zahmetsizce ulaşım olması, geniş kitleler göre bu hap ve bitkisel ürünlerin yaygın kullanımına yol açmaktadır.

Vücudunuzun dengesi bozulabilir

Bu ürünlerin uzun süreli kullanımı sonucunda farklı alanlara yönlendirilmiş istenmeyen etkiler görülebilir. Kilo verdirdiği ileri sürülen ürünlerin içerisinde dışkılamayı kolaylaştırıcı, idrar çıkışını ve terlemeyi arttırıcı, sindirim sistemini uyarıcı ve gaz giderici etkisi olan bitkilerin olduğu gözlenmiştir. Bu ürünlerin süreklikullanımı vücuttan sıvı ve elektrolit kayıplarına neden olması sebebiyle hayati tehlike oluşturabilmektedir.

Mide ve bağırsağın hareket kabiliyetini bozarak karında şişkinlik, kramplar, bulantı ve kusma niçin olabilir. Akıcı ve elektrolit kayıpları sebebiyle de kişilerde yorgunluk, depresyon, tansiyon düşüklüğü, kalpteritimve ileti bozuklukları, solunum kaslarında zayıflık, kramplar gibi tablolar oraya çıkmaktadır. Ayrıca bu şekilde verilen kilolar akıcı kaybına ast olduğu için daimi değildir.

Bu konuda farkındalık oluşturulması fazla manâlı

Açıklanmış tehlike faktörleri göz önünde bulundurularak, toplum bu zayıflama ilaçlarının niçin olabileceği istenmeyen etkiler konusunda bilinçlendirilmeli, bu ürünleri göstermek isteyen kişiler önce kapsamlı bir sıhhat kontrolünden geçirildikten sonra doktor, beslenme uzmanı ve eczacının kontrolünde kullanmaları sağlanmalıdır.

Ayrıca bu tip ürünlerin hap olarak değerlendirilip standardizasyonunun sağlanması ve Sağlık Durumu Bakanlığından ruhsat alarak eczanelerde satışa sunulması toplum sağlığının korunması namına daha faydalı olacaktır.

Yaz gelmeden ideal kiloya gelmek için 10 öneri

1-Güne mutlaka dinç bir kahvaltı ile başlanmalıdır.

2-Esas ve ara öğünler atlanmamalıdır, çünkü atlanılan her öğün gün içinde daha çok yemek yemek yenmesine niçin olur.

3-Bol su içmek önemlidir.

4-Gün içinde hareketli olunmalı, kişisel egzersizler belirlenerek düzenli yapılmalıdır.

5-Süt, yoğurt, peynir grubunu yarım yağlı tüketilmelidir. Yağlı kırmızı et yerine yağsız olanı seçim etmeye çalışılmalıdır.Kurubaklagillerveya sebze yemeklerinin eksik yağ ile hazırlanmış olmasına uyarı edilmelidir.

6-Haftada 2 kere balık tüketilmelidir.

7-Tüm besin grupları jurnal beslenme düzeninde yer almalıdır.

8-Yemek Yemek pişirme yöntemlerini gözden geçirilmelidir. Kızartma yerine; ızgara, fırın veya haşlama yöntemlerinden birini seçim edilmelidir.

9-Jurnal alınması gereken tuz miktarı adeta 6 gr yani bir tatlı kaşığı kadar olmalıdır.

10-Dinç yağları harcamak önemlidir. Zeytinyağı, fındık fıstık, ceviz gibi kuruyemişler, avokado dinç yağ gruplarındandır.

Kaynak: posta.com.tr

Kaynak: Sağlıklı Yaşam, Dekorasyon Önerileri

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s