Yaz gelmeden kilo verin!..

Bahar geldi. Siz siz olun zayıflamaya şimdiden başlayın. Yazın şok diyetlerin tuzağına düşmeyin. İşte size metabolizmanızı yavaşlatmadan, sağlıklı ve çabuk kilo vermenin yolları…

Fazla kilomuzla ilgili estetik kaygılarımız buzdağının görünen yüzü. Pozitif kilonun oluşturduğu sağlık problemleri ise buzdağının asıl problem teşkil eden görünmeyen kısmı. Hazırlanmış bahar yüzünü göstermeye başlamışken kışın kıyafetlerin aşağı gizlenen pozitif kilolarınızdan kurtulmak istemez misiniz?

Dahası hava ısısının ayrıntılarıyla yükseldiği yaz mevsiminin ortasında artı yağların vereceği hastalık da cabası olacak. Aşırı kilo canınıza tak edince de kısa sürede artı kilo verdiren diyetlere yöneleceksiniz.

Oysa kilo vereyim derken sağlık problemlerinizi ve artı kilolarınızı daha büyük boyutlara getirmeyin. İşte bu nedenlerle fazla kilolarınızdan kurtulmak için erken harekete geçmenizde avantaj var. Bunun için tercihiniz sağlıklı besin üstüne kurulu diyetlerden yanlamasına olsun.

Bu Nedenle metabolizmanızı yavaşlatmadan, sağlıklı ve süratli kilo vermeniz mümkün olsun. Bir an önce yeni gıda ve hayat şeklinizi benimseyip harekete geçin ancak sezonluk değil, ömürlük kilo verin.

HIZLI DİYETLERİ SAKIN DENEMEYİN

– Zayıflamak istiyorsanız diyete bir lahza önce başlayın, yazı beklemeyin. Kilo vermeye hemen başlayıp an be an ilerleyin. Sonra bilhassa mevsim değişikliklerinde ortamdan etkilenip ivedi kilo verme telaşına girmeyin.

– Perhiz yaparken kendinizi aç bırakmayın, fazla acıkıyorsanız yaptığınız diyetin enerjisini, yaşam şeklinizi, zorlandığınız süre ağırlıklarını ve metabolizma hızınızı diyetisyeninizle sorgulayın.

– Günlük beslenmenizde bütün besin gruplarına yer verin. Optimum beslenin. Ne fazla pozitif ne de çok az. İhtiyacınız olan beslenme miktarlarının ne olduğunu öğrenmek için bir diyetisyenden destek alın. Bu Nedenle verdiğiniz kilo yağdan olur ve iyi beslendiğiniz için her geçen gün adale kütlenizi güçlendirebilirsiniz.

HER GÜNÜNÜZ HAREKETLİ OLSUN

– Düzenli ve zamanlı beslenin. Uyanınca 1 saat içinde kahvaltıyla başlayan öğünleriniz 2-3 saat arayla akşama kadar devam etsin. Öğün atlamayın, uzun süre bir şey yemeden saatlerce aç kalmayın.

– Her gün, gün içinde 2-3 litre su içmelisiniz.

– Diyetinizde minimum bir porsiyon taze meyve olsun.

– Her esas öğünde sabahleyin öğlen aksam mutlaka ham sebze ya da salata olsun. Salatalarınıza mutlaka zeytinyağı kullanın.

– Yemekleriniz ızgara, fırında ya da tencerede pişmiş olsun, derin yağda kızarmış yiyecekler yemeyin.

– Haftada 1 gün kurubaklagil yemeği yemeyi ihmalkârlık etmeyin.

– Süt ve yoğurdun bütün yağlı doğal olanlarını tüketin.

– Gazlı içeceklerden kaçının.

– Sevdiğiniz yiyecekleri hayatınızdan tamamen çıkarmayın. Ama, bilhassa sakıncalı olanların miktarını ve tüketme sıklığını denetleme altına alın.

– Her gününüz hareketli olsun.

NİL ŞAHİN GÜRHAN / AKŞAM

Kaynak: Kadın Sağlığı, Kadın Sağlık Portalı

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s